Zamieszczone przez logan_x
Zobacz wpis
opony letnie - co myślicie
Zwiń
X
-
logan_x Ja jeżdżę na Michelin Energy Saver i powiem tak:
-> przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni - brak uwag;
-> spalanie -> rzeczywiście samochód spala sporo mniej niż na GY UG9;
-> hamowanie na suchej i mokrej drodze brak uwag;
-> opona bardzo trwała (bardzo wolno znika bieżnik)
-> czasem przy gwałtownym ruszaniu na mokrej nawierzchni koła na moment stracą przyczepność i dochodzi do buksowania
-> niestety opona dosyć mocno szumi przy prędkościach autostradowych (140 km/h)
Generalnie jestem bardzo zadowolony z tych opon
Komentarz
-
-
Witam!
Ostatnio pisałem o oponach Vredestein ultrac sessanta 225/45 r17 gdyż miałem je kupować ale to co zrobiły mojemu koledze troszkę mnie wystraszyło i wezmę jednak rainsport 3. Dodaje zdjęcie. Pozdrawiam.Załączone plikiSkoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
Komentarz
-
-
Witam!
Idzie wiosna a w zwiazku z tym poszukuję kół. Auto to OII FL 2.0 CHFC podkręcone do 185 KM.
Zawieszenie pełna seria. Sporo poczytałem, ale nadal czuję się w temacie nieco niepewnie.
Wstępnie wybrałem Fulda SportControl 2 225/45 R17 i do tego felga Dezent RE 7x17 tylko nie wiem które ET najbezpieczniej: 38, 40 czy 45?
Będę wdzięczny z wszelkie wskazówki!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpisJeśli ktoś miał okazję jeździć na oponach wymienionych poniżej w rozmiarze 195/65/15 to prosiłbym o opinię:
1. Pirelli P1 Cinturato Verde
2. Nokian Line
3. Continental ContiPremiumContact 5
O innych modelach też chętnie poczytam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpisw rozmiarze 195/65/15 to prosiłbym o opinię:
Continental ContiPremiumContact 5Zamieszczone przez maarkov Zobacz wpisRainExpert3. Opona klei bardzo fajnie... jednak moje poprzednie odczucia sie potweirdziły i w tym modelu - jest mocno "gumowo"
Maarkov próbowałeś "gumowatość" zniwelować podnosząc ciśnienie w oponach ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpis3. Continental ContiPremiumContact 5pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
pietrek miałem barumy polarisy (chyba model 2) w superbie z mocą 169/374, zwykłe 195/65 r15 rozmiar standardowy i nie wiem skąd taką opinie masz szczerze mówiąc. za tą cene świetne opony dla mnie, nie jest to opona z górnej półki, ale zwykłym oponom nie ustępuje niczym, w śniegu b. dobrze się spisywała. chyba, że nowsze generacje opony się pogorszyły. o letnich się nie wypowiem, bo nie miałem
Rain experty 205/55 r16 teraz założone na aucie....prowadzenie jest ok i hałas, woda też....ale opony jakieś dziwne, mają wprawdzie parę lat, chyba 12 rok, bieżnika jeszcze sporo, nie katowane, ale trochę krzywią się na powierzchni, z tego powodu mam delikatne bicie, mimo dwukrotnego wyważania - jedna albo dwie opony dostaly takie coś. Może to efekt owego procesu plastikowatości, o którym piszecie, że twardnieją i się krzywią wtedy?. Nie polecam w każdym razie. a niby made in germany ten sezon przebujam jeszcze na nich,a w następnym chyba zapodam Kormorany Gamma b2, które zostały mi w garażu, głośniejsze, ale przynajmniej proste są
Idealnie ciche są i klejące są Continentale SportContact, każdej generacji, ale zużywają się okropnie i cenę mają nie małą. To zupełnie inna liga jednak jazdyOstatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01 Zobacz wpis
jeździłem na w/w oponach 1 lub 2 generacji w rozmiarze 195/65/15, na początku wszystko było ok, niestety po 3 sezonach opony zrobiły się plastikowe, dla porównania następne YokohamyAA01 zrobiły się plastikowe po ok. 8 sezonach. Teraz 2 sezon Dębica Presto HP, na razie jestem pozytywnie zaskoczony ale zobaczymy za rok, dwa lata.
Maarkov próbowałeś "gumowatość" zniwelować podnosząc ciśnienie w oponach ??
Swoją drogą szkoda, że opony które na prawdę trzymają się fantastycznie nawierzchni majątak słaby/miękki bok.
Komentarz
-
-
Ja z rainexpertów byłem zadowolony. Przejeździłem na nich 5 sezonów. Utraty wyważenia nie było, nie stały się też "plastikowe". Dość komfortowe, na mokrym całkiem spoko, choć na zimówkach uniroyala ms plus 66 było jeszcze lepiej.
Przesiadłem się w zeszłym roku na dunlopy bluresponse i jakiegoś szału nie odczułem. Dunlop jakby ciut bardziej precyzyjny na suchym i wiadomo, że w głębokich kałużach lepszy od starych uniroyali. Za to przy niskiej szybkości zdecydowanie bardziej go słychać, nawet bardziej niż zimówki, a niby wg producenta takie ciche.
Z plusów dunlopa to na nich zrobiłem rekord niskiego spalania, więc pewnie mają faktycznie niskie opory toczenia, no i po jednym sezonie zużycie minimalne. Rainexpert szybciej schodził, ale i tak sporo km na nich zrobiłem.Ostatnio edytowany przez kylo125; 5732.
Komentarz
-
-
Rainexpert 3 pod koniec drugiego lata i 8tys km dużo słabiej trzymie na mokro niż jak nowe. Tego typu standardowe produkty starzeją się bardzo szybko. Niestety ale w tym rozmiarze nie było nic innego nowego (max.6 mcy od daty produkcji) bo wszyscy kupują gnioty typu passio.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
sebastian, kupują Passio, bo na to ich stać i nie ma co się dziwić. to normalne, mnie bardziej dziwi widok chinoli dennych jakiś zapakowanych na luksusową furę, bo właściciel poskąpił na ogumieniu.....chciwus. a potem dzwon....bo moc za duża, a opona nadająca się do osiągów 126p, mimo super wyglądającego bieżnika i rozmiaru
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maarkov Zobacz wpis
Jeszcze nie testowałem z ciśnieniem. Boję się, że przez zwiększenie cisnienia niewiele się zmieni charakterystyka bujania a zacznie się zdzierać nie w tym miejscu gdzie powinno. Tak czy inaczej spróbuję, zobaczymy.
Swoją drogą szkoda, że opony które na prawdę trzymają się fantastycznie nawierzchni majątak słaby/miękki bok.Ostatnio edytowany przez zepter00; 3842.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpissebastian, kupują Passio, bo na to ich stać i nie ma co się dziwić. to normalne, mnie bardziej dziwi widok chinoli dennych jakiś zapakowanych na luksusową furę, bo właściciel poskąpił na ogumieniu.....chciwus. a potem dzwon....bo moc za duża, a opona nadająca się do osiągów 126p, mimo super wyglądającego bieżnika i rozmiaru
Tutaj znalazłem ten filmik:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Poza tym różnice cenowe pomiędzy jednak nówkami a bieżnikowanymi, nalewkami i innymi cudami nie są aż tak wysokie.
Wrzucam tutaj porównanie tych popularnych typów opon: http://www.oponeo.pl/artykul/najleps...6-wg-kierowcow
wraz z informacją na youtube na co należy zwracać uwage przy zakupie.
Komentarz
-
-
Na lato wydaje mi się że lepiej wziąć trochę twardszą mieszankę, która po pierwsze wolniej się zużywa a po drugie stosunek przyczepności do prędkości uważam że jest bardzo dobry. Może w mokrej nawierzchni nie ma rewelacji, ale suma sumarum i tak jest lepiej od opon na miękkiej mieszance.
Od Bridgestone dobry jest model DriveGuard, czyli konkretnie ten tutaj https://www.oponeo.pl/dane-opony/bri...t-xl#129690248
Komentarz
-
-
Witam, jako że sezon tuż tuż co polecacie wybrać w rozmiarze 195/65/R15 Octa II 1.6 TDI
195/65R15 HANKOOK KINERGY ECO K435 91T - grudzień 2017 r.
195/65R15 KLEBER DYNAXER HP3 91H - 2016 r.
195/65R15 UNIROYAL RAINEXPERT 3 91T - 2017 r.
195/65R15 FIRESTONE ROADHAWK 91H - 2017 r.Ostatnio edytowany przez modoc007; 44526.
Komentarz
-
Komentarz